Lyst til at vide mere?

Skriv dit navn og tlf.nr. her, så ringer vi dig op for en uforpligtende snak.

    Case-building & tests

    Tests. Når vi bruger tests, så overdimensionerer vi ikke betydningen af testresultatet. Ligeledes forsøger vi i videst muligt omfang at tilpasse tests til virksomhedens behov. Af de grunde, som vi nævner her, bruger vi aldrig en traditionel personlighedstest. Vi samarbejder bl.a. med Praice, hvis tests har fokus på, hvad andre synes om kandidaten, frem for kun kandidatens egen selvfortælling. På den måde bruger vi også referencer langt tidligere i forløbet end hvad standardproceduren er hos de fleste rekrutteringsfirmaer.

    Case-building. Rigtig mange steder indgår der ikke cases i rekrutteringen. I LUNDMANNs rekrutteringspakker kan vi tilpasse en case til din rekrutteringsproces.  Fordelen ved cases er, at vi får et bedre grundlag til at linke kandidatens selvfortællinger med vedkommendes faktiske handlinger. Da det er adfærden, som betyder noget for kandidatens succes i jobbet, er cases et centralt aspekt. Som en opgradering af standard-cases, som du måske allerede kender, laver vi også såkaldte high-fidelity cases. High-fidelity cases minder ikke bare om det arbejde, som kandidaten skal udføre, men ER det arbejde, som kandidaten kommer til at udføre. En god case bør tage udgangspunkt i jobanalysen og omhandle både de mest typiske opgaver og de mest kritiske opgaver.

    Når vi laver case-building, inddrager vi i videst muligt omfang kommende kolleger og/eller kunder/brugere i case-løsningen. Vigtigheden af inddragelsen af kommende kolleger begrundes med, dels at den nye kandidat skal forholde sig til dem, når vedkommende starter, og dels at nuværende medarbejderes påvirkning af rekrutteringsprocessen også giver dem en følelse af ejerskab over den nye medarbejders jobstart.

    Opsummerende er her nogle af de aspekter, som du får med, hvis du bruger LUNDMANN til Case-Building:

    • Konkrete bidrag til løsninger af en aktuel udfordring, du som virksomhed står med pt.
    • En prøve af, om det, kandidaten siger, stemmer overens med vedkommendes adfærd.
    • Sikring af, at det, som kandidaten testes i, er det, som er mest relevant for virksomheden.
    • Implementering af inddragelsen af kommende kolleger, ledere og eventuelle kunder eller brugere i vurderingen af kandidaten.